Monday, October 25, 2010

الحمدلله على كل حال

24 oktober 2010

tak kireee...
nak gak lepas tension kat sini...

T.T
sangat tension duduk di kelas harini...
xkirela practical ataupon lecture..
rase nak menanges..
huhuuuu....
satu hapak pon xpaham...
nilah baru rase tension dok kat kelas arab...
waaaarrrrrrrggggggghhhhhhhh!!!!!

juz like me ;p
xpe2...
relax..
take deep breath..
xkanla ALLAH nak bagi yg xbaik kat hamba-NYA kan..
nonsense..

mungkin ALLAH bg peluang ni supaya muhasabah diri balik..
cukup sabar x menghadapi ketentuan-NYA..
cukup bersyukur x dengan apa yang dikurniakan..

tadi masa lecture,lecterur tu ade citer sesuatu yang best..
of course saya xpaham..
tapi saya ada translator xrasmi..
M.I.L.A.H..
(rasenya asek bergantung pd milah je..
kene buat sesuatu ni supaya jadi independent)

huhu the story was like this..

ade seorang doktor..xpasti kat mana..
bile ade kesusahan..
 dan org tanya dia okey ke x..
jawapan dia cume..
ALHAMDULILLAH..
x kire la dia okey ke x..
yang meniti di bibirnya ialah..
ALHAMDULILLAH..
tiada rungutan..
tiada keluhan..
kalaupon dia agak x okey..
dia akan diam sekejap..
lalu mengucapkan..
ALHAMDULILLAH..
ALHAMDULILLAH...

saya mungkin belum mampu nak jadi macam ni..
mmg akan ada keluhan yg keluar dr bibir 'mungil' ini bila rasa susah sikit...
masih ada mulut itik yang terhasil bile xpuas hati..
masih nak merungut even dalam hati..
masih banyak lagi kelemahan..
tapi..
tapi..
x mustahil saya akan jadi macam doktor tadi..
x mustahil..

ni kan teguran dari ALLAH secara xlangsung..
sebab ALLAH nak..
dalam semua situasi, saya cume akan ucap..
ALHAMDULILLAH...
no sigh..no moan..no groan..
kerana ALLAH sayangkan saya..
kerana DIA kasihkan saya..
(hambaNYA yang ntah hape2 ni..)
sebab tu DIA bagi teguran sedas
yang baru je saya teringat..
xkesahla..
mmg ALLAH nak saya ambil pengajaran..
da lupe pon boleh ingat balik..

org kata, "ujian di titik kelemahan.."
yea,truly madly deeply true..
andai katala diri ini terer memahami dan bercommunicate dlm arabic 'ammi,
tentu ini bukan satu masalah..

tapi xpelah..
learn step by step la..
a baby doesn't walk in instant..
maggi instant pon xjadi kalo xletak air panas dulu..
hahaha nice analogy amal!

way to go utk mantopkan arab 'ammi...
~rajen2la bercakap..jgn jadi patung mata melilau..



4 comments:

[MH] said...

fathy selalu smgt, sbb nampak milah n amal asek semangat je.huhu

thank you akhawat <3

Amal Hanani Abdul Halim said...

x semangat pon kene semangat gak..
kalo x,mmg xjalan la kerje..

marilah kuat menguatkan eh fathiyyah..
uhibbuki giddan2 fillah..

Anonymous said...

hoho~
ade kawan gelak2,okla..
jzkk amal,
sorry kalo tibe2 kna marah soh diam..kes3
;P

Amal Hanani Abdul Halim said...

saya macam kenal kamu wahai anonymous...